Arbetslösa parasiter

Okej, tydligen vill någon av er vanliga människor att jag ska skriva om politik, ett ämne som är väldigt brett och ganska komplicerat. Ofta när jag tänker på sådant får jag bara huvudvärk och blir helt yr liksom. Det är ju så sjukt mycket! Man skulle ju kunna säga att allt är politik för det finns ju faktiskt inget som inte är det, kanske inte i direkt, men på lite sikt så. Fattar ni hur jag menar?

En sak jag tycker är sjukt onödig och korkad är att ge bidrag till folk som inte kan arbeta eller något, liksom, om de ändå inte kan göra något för samhället, varför ska då samhället göra något för dem? Alla vet ju att man ska ge och ta, inte ta och ta eller ge och ge. Alltså, människor som inte har något att erbjuda samhället borde ju typ skjutas eller nåt. Okej, det kanske är lite väl drastiskt att skjuta dem, men man kunde ju i alla fall skicka iväg dem till någon norrländsk by där de får klara sig själva. Typ jaga renar och äta rötter eller nåt.
Jag vill i alla fall inte att mina pengar ska gå till folk som inte ger något tillbaks utan bara suger åt sig som en svamp.
Ofta hör man ju också om hur många arbetslösa det finns och hur hemskt det är, men ingen verkar fatta att de flesta arbetslösa är det frivilligt! Liksom, de får allt serverat på silverfat och kan äta sig feta på sina bidrag, klart att de inte vill börja jobba.

Arbetslösa bidragstagare är helt enkelt samvetslösa kräk som bara suger pengar ur de som faktiskt gör något för att förtjäna mat på bordet.

Vill vi verkligen ha sådana människor omkring oss? Människor som stjäl våra surt förvärvade pengar utan att vi kan hindra dem, människor som belönas för sin lättja utan att ens reflektera över situationen, människor vars enda anledning att gå upp ur sängen är för att rösta rött vart fjärde år så deras liv i lyx och passivitet kan fortsätta.
Så länge som dessa människor accepteras i vårt samhälle kan vi andra aldrig känna oss säkra, det kan vara killen bakom dig i kassakön som äter upp din Spanienresa eller din granne som torkar sig i röven med din nya bil.
Jag säger att det är dags att ta ställning mot dessa parasiter! Vi måste organisera oss och utplåna dem. Skaffa din vapenlicens redan idag!

Varsågoda!

Kommentarer
Postat av: Sanne

För det första: HAHAHAHAHAHAHaHAHAHAHAHAhehe :D

För det andra: självfallet håller jag helt med dig. Jag såg en arbetslös kliva på bussen igår, och det sved i mitt hjärta att jag just den dagen hade lämat min Beretta hemma...

2009-02-02 @ 19:06:42
Postat av: Lina

Alla har rätt till sina åsikter. Jag bor i Mora, kom och skjutsa mig någonstans där jag kan överleva på egen hand! De finns inga jobb i sverige, var glad att ni har ett jobb och sluta håna dom som inte har något! Skjut dom som får jobba längre istället för att gå i pantion! Då kanske vi äntligen får jobba! Finns inget värre än att gå hemma hela dagarna! Men dock finns de ju folk som vill de men dra inte alla över samma kant!



I och för sig så går jag inte på bidrag. Jag har 0 kr i månaden och försöker få ihop någon krona så att jag kan leva varje månad. Jag vill inte leva på andra. Men snart blir jag TYVÄRR tvungen eftersom de INTE finns jobb!

2009-09-04 @ 02:19:45
URL: http://carolinalindkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0